P3 Guld - Var gick det snett?


Whatup Dink!
Inleder kort med att säga att det var en grymt rolig och random kväll med Joel Mansour igår. Så imorse när jag vaknade sådär mysig som man är, så kom jag på att jag faktiskt missat P3guld galan. Sagt och gjort så kollar jag igenom den på svtplay.....och jag har nog aldrig blivit så esviken i hela mitt liv, here's why:
Programledaren: Jag hade faktiskt inte speciellt höga förväntningar på Kitty Jutbring. Jag har liksom inte läst på henne och vet inte hur hennes scenspråk eller personlighet är, men förfan. Hon kändes som någon ur publiken som valts ut i sista sekund och inte ens hade läst manuskorten. Tråkigt, tamt, osäker och oproffsigt.
Liveuppträdanden: Galan för Sveriges artistelit. Ingen artist på scenen var dålig, absolut inte. Men det var inte det jag ville höra, jag tror inte det var det folk ville höra heller. Vart var Daniel Adams-Ray, Johnossi och Näääk? P3s nisch är vara i framkant och spela det som folk ska börja gilla. Men jag tycker att i en gala som sammanfattar året som gått så ska man ge folk året som har gått, dvs de största låtarna. Vilket i sin tur gör att jag tycker det är synd att inte Robyn körde sina mest kända låtar, grymt besviken. Det fanns två killar som leverade ikväll: Oskar Linnros - En av Sveriges absolut mest originella artister. Och Albin Gromer - duktig sångare och textförfattare som låter lika bra i studio som live.
Skämten: Näe. Inte ett enda skämt förutom Grotesco Per var roligt ikväll.
Scenen: Tycker det ser klumpigt och opraktiskt ut. Publiken är överallt men det blir ingen ordning, folk står och hänger på scenen, smsar och tjötar. Ser också slappt ut. Halvgjort.
Vinnarna: Så här såg vinnarlistan ut, lägger en kort kommentar till varje och en lite längre till mitt hjärtebarn: Årets Dans.
  • Årets låt: Robyn - "Dancing on my own" - Årets tuffaste kategori. Tror att alla jämför hur det gått internationellt för alla nominerade och det ger Robyn ett försprång eftersom hon började sin karriär ganska tidigt.
  • Årets grupp: Johnossi. - Jag hade gärna sett SHM som vinnare här, men det har ju sina orsaker. Jag tycker att Johnossi gr så otroligt mycket med så små medel att de verklige, verkligen förtjanar årets grupp.
  • Årets artist: Robyn. - Hade gärna sett Oskar Linnros kamma hem detta priset. Men som sagt, Robyn är också extremt originell och egen. För att inte tala om hennes energirika scenspråk.
  • Årets nykomling: Tove Styrke. - Grym tjej. Det räcker så.
  • Guldmicken: Robyn. - Fast eller? Hoffmaestro eller Håkan hade lika gärna kunnat få detta. Robyn har en musikstil som kräver ljuseffekter, strobar, fett ljud osv. Då tycker jag det är mer tjusning i att få 2000 pers springa till "The storm".
  • Årets dans: Skudge. - VAFAAAAN! Avicii eller SHM. Seriöst Skudge? Aldrig hört och jag är så grymt besviken. Om man ska jämföra internationell framgång i alla genrer ska det faktiskt gälla den mest populära globalt sett också. Jag grät nästan, och Rebecca och Fiona var inte ens nominerade. Fuck it.
  • Årets rock/metal: Kohma. - aa visst säkert ingen aning.
  • Årets hiphop/soul: Carlito. - Inte så insatt i årets nominerade, men trainspotters är grymma.
  • Årets pop: This is Head. -??

Vill avsluta med att säga att jag älskar P3, och det gör det ännu tråkigare att göra ett sådant här inlägg. Avslutar med bilder på Gårdagens bästa liveakter:


ALBIN GROMER

OSKAR LINNROS
DJ nu - 10års kalas - fett
Holler

Kommentarer
Postat av: Nakabooty

Albin är såå bäst!

2011-02-03 @ 23:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0